Krótkie proste wierszyki doskonale sprawdzają się podczas zabaw usprawniających pracę narządów artykulacyjnych, a także percepcję słuchową oraz rozwijających pomysłowość. Nauczenie się wierszyka przez dziecko dodatkowo wspiera jego pamięć i poszerza słownictwo.
Zapraszam do poznania wiersza Marii Kownackiej Co kotek miał, który poprzez rymy, zabawną historyjkę oraz onomatopeję (tutaj: dźwięk wydawany przez kotka) zachęca malucha do zabawy mową i artykulacją. Będzie też doskonałym wsparciem podczas terapii Opóźnionego Rozwoju Mowy.
Wiek: od 2 lat
Każdy maluch lubi śmieszne rymowanki i lubi być zaskakiwany. Frajda jest tym większa, jeśli jedno i drugie znajdzie dziecko w wierszyku o jakimś lubianym przez siebie zwierzątku. Dlatego wiersz Marii Kownackiej Co kotek miał stanowi bardzo dobry materiał do wspólnej nauki poprzez zabawę. Dziecko wciela się w rolę kotka i odpowiada na pytania małego Jasia przytaczane przez rodzica.
W ten prosty sposób ćwiczy mięśnie okrężne warg.
Co kotek miał M. Kownacka
Mały Jasio kotka
Przy kominku spotkał.
Ukłonił się kapeluszem:
— Porozmawiać z kotkiem muszę.
Miał kotek siostrę?
— Miau.
— Miał kotek pazurki ostre?
— Miau.
— Miał kotek mamę i tatę?
— Miau.
— Miał kotek na grzbiecie łatę?
— Miau.
I tak sobie przez godzinkę
rozmawiali przed kominkiem.
Inne warianty zabawy: Ze starszym dzieckiem można zamieniać się rolami, co dodatkowo ćwiczy pamięć i dykcję naszej pociechy.
Komentarze
Prześlij komentarz