Miś w grocie to prosty wierszyk z pokazywaniem do zabawy ćwiczącej motorykę małą (profilaktyka dysgrafii). Podczas niej małe dziecko rozwija także swoją sprawność językową i umysłową, poznaje łańcuch przyczynowo-skutkowy oraz wzbogaca zasób słownictwa (słownik bierny). Paluszkowe pokazywanki ogólnie stymulują poza tym kreatywność, a dzięki dotykowi wzbogacają świat zmysłów i wspomagają układ neuronalny. Zabawa paluszkowa Miś w grocie sprawdzi się zarówno w domu, jako wsparcie terapii czy sposób na spędzenie czasu z maluszkiem, jak i w gabinecie logopedycznym, np. podczas wczesnego wspomagania rozwoju, terapii afazji dziecięcej lub terapii ORM.
Wiek: od 9 m.ż.
Dorosły bawiący się z dzieckiem odgrywa opowiadaną historyjkę na swojej dłoni, a następnie na dłoni dziecka:
Tu jest grota.
(Składamy palce w pięść.)
W środku miś.
(Zginamy kciuk i wsuwamy po złożone palce.)
Proszę, misiu, na dwór wyjdź.
(Stukamy palcem drugiej ręki lub ręki dziecka w piąstkę.)
O! Wyszedł miś.
(Wysuwamy kciuk.)
Początkowo warto zachęcać, aby maluszek sam zapukał do misia. A w kolejnym etapie powtarzać tekst, pokazując elementy historyjki na dłoni dziecka.
Starsze dzieci motywujemy do samodzielnego opowiadania z pokazywaniem zarówno na dłoni dorosłego, jak i własnej.
Inspirowane:
Silberg J., Gry i zabawy z maluchami, Poznań: Media Rodzina, 1995, s. 61.
Komentarze
Prześlij komentarz